هدیه کردن ثواب نماز به امام زمان *عج* - اباصالح مددی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 هدیه کردن ثواب نماز به امام زمان *عج* - اباصالح مددی

هدیه کردن ثواب نماز به امام زمان *عج*

چهارشنبه 88 مرداد 21 ساعت 11:28 عصر

سید بن طاووس در کتاب جمال الاسبوع آورده ، ابو محمد صمیری حدیث آورد گفت : حدیث کرد ما را ابو عبدالله احمد بن عبدالله بجلی به سندی که به امامان بالا برده که فرمودند :(( هرکس ثواب نمازش را برای رسول خدا و امیر المومنین و اوصیای بعد از آن حضرت قرار دهد ، خداوند ثواب نمازش را آن قدر افزایش می دهد که از شمارش آن نفس قطع گردد ، و پیش از آن که روحش از بدنش بر آید به او گفته می شود :

((ای فلان ؛ هدیه تو به ما رسید ، پس امروز روز پاداش و تلافی کردن تو است . دلت خوش و چشمت روشن باد به آن چه خداوند برایت مهیا فرموده ،گوارایت باد آن چه را به آن رسیدی .

راوی می گوید : به امام ( علیه السلام ) عرض کردم ، چگونه نمازش را هدیه نماید و چه بگوید ؟ فرمودند : نیّت می کند ثواب نمازش را برای رسول خدا .....))

اینک شخص مومن نماز مخصوصی به عنوان هدیه به آن حضرت یا به یکی از امامان به جای آورد ، و هیچ حد و وقت و شماره ای برای این نماز نیست و مومن به مقدار محبت و تواناییش به محبوبش هدیه تقدیم می کند ، و بر حسب طاقتش او را خدمت می نماید .

علی بن طاووس در جمال الاسبوع گوید : شاید که نشاط یه جای آوردن این هدایا را در خود نبینی یا به خاطر این که به خود بگویی که ائمه معصومین از این هدیه ها بی نیازند ، یا شاید که آن ها را از جهت تکرار در هرروز بسیار شماری و طبع تو به انجام ندادن آن ها تمایل می کند و بدان که آنان از هدیه تو مستغنی و بی نیاز می باشند ولی تو بی نیاز نیستی از این که هدیه به ایشان تقدیم بنمایی و گفتارت نزد آنان نزدیک باشد پس باید نیت خود را خالص و خاطر تو هنگامی که این اعمال را آغاز کنی چنین باشد که خداوند بر تو منت دارند که خداوند چگونه تو را هدایت کرد و سعادت و امنیت را برایت ایجاد کرد.

برای هدیه به امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه ) مستحب است آدم در روز جمعه هشت رکعت نماز بگذارد .) ..


نوشته شده توسط : منتظران

نظرات ديگران [ نظر]


:لیست کامل یاداشت ها  :